Genieten! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu

Genieten!

Blijf op de hoogte en volg Afrida

05 Oktober 2014 | Spanje, Puerto Real

Hola!

En toen was er alweer een week voorbij!

Van de week op stage veel tekeningen met lieve Spaanse woordjes van de kinderen ontvangen, ook worden we steeds vaker gespot door deze kleine spionnetjes. Deze week ben ik begonnen met het begeleidingsplan, ik ga de komende weken een meisje begeleiden tijdens de Engelse lessen, ook een grote uitdaging voor mezelf! Voor de rest gaat alles z'n gangetje op stage, ik heb mijn plekje daar wel gevonden!

Woensdagavond hebben we afgesproken met meiden die we hebben leren kennen op school, zij brengen ons wat Spaans bij en wij hun wat Engels.

Vrijdag zijn we weer naar de Mbo school geweest, weer 2 nieuwe klassen dus volop voorstellen. Ze willen van alles weten over Nederland, al zijn het wel steeds dezelfden die de vragen stellen, de rest weet dan waarschijnlijk niet hoe ze deze vragen in het Engels moeten stellen.

Vrijdag middag hebben we het weekend ingeluid op het strand in Cádiz. Het is hier nog elke dag tegen de 30 of over de 30 graden :)
Toen we vrijdag avond weer thuis waren hebben we toch zo iets vreemds mee gemaakt. Geldou en ik waren wat aan het praten en ineens op hetzelfde moment zagen we iets, dus wij vet gillen.. Een salamander in ons huis. Onze Braziliaanse buurjongens hoorden dit wel dus die zaten ons al wat verschrikt aan te kijken, dus heb ik ze maar even opgehaald. Ze hebben de salamander voor ons weg gehaald, maar ze zaten ons wel een beetje uit te lachen haha. Hier hebben we de hele avond nog om gelachen.

Gisteren zijn we naar Jerez de la Frontera geweest, een lekker dagje shoppen! We doen het reizen hier maar wat op de gok, want het is zo onduidelijk of de bus of trein nou wel of niet rijdt. Dus eenmaal aangekomen in Jerez, wij maar vragen of er ook een bus naar het shoppingcenter ging, maar de mevrouw van het loket zij van niet.. Een andere vrouw hoorde dit, dus die in het Spaans ons maar duidelijk maken dat we mee moesten komen. Ze heeft ons naar de bushalte gebracht, die we zonder haar echt nooit zouden vinden, ook vertelde ze aan de buschauffeur waar wij heen moesten, dus alles goed geregeld! Zo lief van haar, want ze had nu waarschijnlijk haar eigen bus ook nog gemist.. De buschauffeur zette ons mooi voor de deur af, helemaal super!

Gisteravond zijn Geldou en ik eerst lekker uiteten geweest en daarna hebben we nog gezellig op het terras gezeten. Toen we thuis kwamen hebben we nog een gezellige avond gehad met onze huisgenoten, Spanjaarden, Brazilianen, Italianen, een Mexicaan en een jongen van Ibiza. Niet de nacht van Boazum, maar ach dat komt volgend jaar wel weer!

Wat wel echt verschrikkelijk irritant is, zijn de mosquito's (steekmuggen). Geldou en ik krabben ons kapot...

Wat hebben wij een super tijd hier en wat genieten we van alle leuke dingen die we doen en ons nog te wachten staan. Onze to do list wordt steeds groter :)

Adiós, saluos desde España

  • 05 Oktober 2014 - 13:31

    Anja:

    aaaaa affie zo leuk dat jullie je zo vermaken!
    kijk er echt naar uit.... nog 3 weekjes!
    zo te lezen zijn er dus al leuke jonkjes in het huis?! die stel je natuurlijk ook even voor aan ons he!

    looooooveeee

  • 05 Oktober 2014 - 13:35

    Afrida Terpstra:

    aahhh anjaaaa,
    ik heb er ook erg zin in als jullie komen! :D:D:D:D
    natuurlijk, maar misschien zijn er dan ook wel weer een paar weg :o
    hahaha komt helemaal goed!

    tuuuuuutt

  • 05 Oktober 2014 - 14:38

    Anja:

    OF misschien zijn er dan weer veel meer bij!! hahah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Afrida

Vanaf 14 september tot 4 december woon ik in Puerto Real! Hier ga ik 3 maanden stage lopen op een internationale basisschool! Via dit blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn verhalen en gebeurtenissen! Adios amigos!

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 5155

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 04 December 2014

Stage in Spanje!

Landen bezocht: