Weer een nieuw verslagje uit Spanje! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu Weer een nieuw verslagje uit Spanje! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu

Weer een nieuw verslagje uit Spanje!

Blijf op de hoogte en volg Afrida

16 November 2014 | Spanje, Puerto Real

Hola amigo's,

Tijd voor een nieuw reisverslagje!

Maandag had mijn begeleidster Nelda een cursus. Geldou haar begeleidster was nog steeds ziek, dus wij hadden geen idee wat ons te wachten stond. Op stage hadden ze voor ons geregeld dat we mee mochten met de leraar Engels van groep 1, 2 en 3. Deze kinderen zijn 5 tot 8 jaar oud. Erg leuk om dit eens mee te maken, want dit gaat er anders aan toe dan in de groepen 4, 5 en 6 die ik les geef. De kinderen vonden het erg bijzonder dat er ineens twee juffen uit Nederland bij hun in de klas stonden en wouden ons van alles vertellen. We hebben veel liedjes gezongen, dansjes gedaan en teken opdrachten met ze gedaan. Ook verbaasde ik mij er over hoe goed sommige kinderen al Engels kunnen, het niveau ligt bijna gelijk met de kinderen die ik les geef.

Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik weer mijn gewone lessen met Nelda gedraaid.
Ik heb haar veel verteld over het sinterklaas feest wat in Nederland nu aan de gang is. Best wel grappig als je dus aan een Spanjaard verteld dat Sinterklaas uit Spanje komt, huh wat is dat voor iets vreemds. Ze vindt dat het erg lijkt op kerst vieren met de kerstman en eigenlijk is dat ook wel zo. Ook heb ik haar een filmpje laten zien hoe zo'n sinterklaas intocht er aan toe gaat en verteld over wat we precies allemaal doen met het sinterklaas feest. Ze vindt het erg bijzonder en wil al met me mee naar Nederland om het sinterklaas feest te vieren haha.

Vrijdag zijn we weer naar de highschool gegaan, verder is daar niet veel bijzonders gebeurt.

Gisteren (zaterdag) zijn we weer naar Jerez de la Frontera gegaan, hier waren we een tijdje geleden ook al een keer geweest, maar dan in het shopping centre. Nu zijn we ook in het centrum van de stad geweest, een leuk en gezellig centrum. S'ochtends was er markt, van kleren, schoenen, sieraden, ondergoed, speelgoed, bloemen, fruit etc naar vis. In een grote hal was een grote vismarkt, wij wouden wel eens kijken hoe dit er aan toe ging. Het stonk er verschrikkelijk en het was erg druk. Hele vissen lagen daar tentoongesteld van groot naar klein. Halve vissen, garnalen, krabben, kreeften, mosselen, slakken, alles was er te vinden. Sommigen leefden zelfs nog een beetje en lagen daar wat te spartelen. Echt niks voor mij...
Voor de rest hebben we nog leuk geshopt en de stad bekeken. Eindelijk heb ik nieuwe laarsjes voor de winter :) S'avonds zijn we uit eten gegaan en daarna met de trein weer terug naar Puerto Real.

Vandaag doe ik niet veel, beetje huiswerk maken en wat wasjes draaien, maar dat moet natuurlijk ook weer gebeuren.

Ook volg ik het sinterklaas journaal in Spanje haha, jammer genoeg maken we niet alles mee, want ja op deze stage vieren we geen sinterklaas haha. Maar 5 december zijn we weer thuis! Kunnen we het toch nog een beetje vieren! Sinterklaas vind ik toch één van de leukste feesten in het jaar.

Hasta la vista!

Afrida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Afrida

Vanaf 14 september tot 4 december woon ik in Puerto Real! Hier ga ik 3 maanden stage lopen op een internationale basisschool! Via dit blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn verhalen en gebeurtenissen! Adios amigos!

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 5153

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 04 December 2014

Stage in Spanje!

Landen bezocht: