Super week en weekend! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu Super week en weekend! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu

Super week en weekend!

Blijf op de hoogte en volg Afrida

26 Oktober 2014 | Spanje, Puerto Real

Hola amigos,

Deze week was super!
Op stage neem ik al steeds vaker stukjes van de lessen over! Ik vind de stage nog steeds super leuk, de kinderen zijn altijd super enthousiast! Deze week heb ik ook mijn eerste opdracht voor school afgerond, het beroepsproduct. Dit moest ik uittesten in de klas. Ik had voor de 8 en 9 jarigen een soort mini lesbox gemaakt over het thema 'People and countries', hierin had ik verschillende activiteiten gedaan die aansloten bij het thema. De kinderen vonden het erg leuk om te doen en mijn begeleidster was ook erg enthousiast! Super geslaagd dus!

Vrijdag middag zijn we weer naar het strand in Cádiz geweest! Het weer is hier nog steeds super, woensdag was het zelfs 33 graden.

Gisteren (zaterdag) zijn we met de bus naar Gibraltar gegaan! Dit was 1 van de dingen die we sowieso wilden gaan doen hier in Spanje! Natuurlijk had de bus weer vertraging en kwamen we later aan dan verwacht maar ach, daar laten we de pret niet door bederven. Gibraltar is een Brits overzees gebied, we moesten ons dan ook legitimeren bij de douane om binnen te komen. De enige weg om Gibraltar via het land binnen te komen is over de landingsbaan van het vliegveld, erg gek daar loop je dan. Eenmaal in Gibraltar veranderd alles in totaal Engels, de telefooncellen, sommige bussen, overal Engelse teksten, betalen in ponden, gelukkig kon je ook met euro's betalen.
In Gibraltar kun je taxfree shoppen, cosmetica, parfum, electronica, sieraden, tabak, alcohol, jammer genoeg waren de meeste winkels om 3 uur al gesloten, dus hebben we er niet heel veel van kunnen zien. En de kleding was totaal niet onze stijl haha.
We zijn met de kabelbaan omhoog gegaan om op de rots en bij de beroemde apen te kijken. Hier hadden we een prachtig uitzicht, aan de ene kant zag je Spanje en als je heel goed keek kon je aan de andere kant Marokko zien (de afstand tussen Marokko en Gibraltar is ongeveer 20 km). De apen waren hier echt de toeristen trekkers, we dachten dat ze erg tam zouden zijn en dat leek eerst ook echt zo. Maar natuurlijk moest het ons weer gebeuren dat er een aap achter ons aan ging, deze aap probeerde een tas van een ander meisje open te maken, dus alle mensen waren erg geschrokken. We hebben nog rond gelopen op de rots en de verschillende apen bekeken, groot en klein, deze apen leven hier in het wild op de berg. Toen we weer met de kabelbaan naar beneden wouden gaan, waren er een stuk of 4 apen erg boos. 1 aap had een apenknuffeltje van een meisje afgepakt, een man probeerde deze terug te pakken door met eten te gooien en de aap na te doen haha. Het lukte hem wel, maar de apen werden erg boos, dus hij begon ze maar te slaan met een stok. En ja toen moesten wij naar beneden... De man van de kabelbaan vond het ook nog even leuk om ons en de andere mensen even alleen te laten in de kabelbaan en nog even te gaan rond lopen. De apen sprongen op het karretje... Gelukkig gingen we daarna naar beneden, de man vertelde over de ergste beet die hij ooit gezien had van deze apen, zo lief zijn ze dus niet.
Later zijn we nog een keer zelf de andere kant van de berg op gelopen, allemaal trappen en scheve weggetjes. Hier was een kasteel en tunnels van de 2e wereldoorlog. Ook waren hier weer apen, dezen waren wel tam, ze trokken zich niks van ons aan. Ook hier hadden we een prachtig uitzicht. Een super geslaagd dagje!
Terug moesten we nog 3 uren in bus, pff dit was wel lang hoor.

Morgen komen Johanna en Anja voor een week naar Spanje! We hebben er super veel zin in en gaan er weer een leuke week van maken!

Hasta la vista!

Afrida