Buenos días - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu Buenos días - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu

Buenos días

Blijf op de hoogte en volg Afrida

19 Oktober 2014 | Spanje, Puerto Real

Hola amigos,

Er is alweer een week voorbij gevlogen.

Maandag hadden we een dagje vrij, Sytske en Martje zijn toen bij ons langs gekomen om ons huisje en Puerto Real te bekijken. Jammer genoeg was er niet veel te beleven, omdat het een vrije feestdag was. In ons kleine gezellige winkelstraatje, was gelukkig toch nog een terrasje open, dus hebben we even een drankje gedaan.

Dinsdag tot donderdag zijn we weer op stage geweest, alles gaat zijn gangetje en de eerste opdracht heb ik ook al af!

Deze week hebben we weer heel wat nieuwe huisgenoten zien komen en gaan. 2 bouwvakkers bleven voor 3 dagen, wat hebben we hier om gelachen. Ze spraken geen woord Engels, dus we moesten met ze communiceren door alles in google translate te gooien en ja dan komen er de gekste zinnen uit want de woorden staan kris kras door elkaar. Onze vriend José kwam ook elke avond even langs, hij verteld ons van alles over Spanje en wil ons alle mooie plekjes laten zien, dus ik ben benieuwd! Op het moment zijn er weer 4 andere mensen in ons huis, maar ik verwacht niet dat die lang zullen blijven.

Vrijdag zijn we weer naar de highschool gegaan, we hebben ons plekje hier wel gevonden.
Vrijdag middag zijn we weer lekker naar het strand geweest in Cádiz, het is hier nu weer tegen de 30 graden :) Genieten dus!

Gisteren (zaterdag) zijn we met de boot naar Rota geweest! Een rustig, gezellig stadje. Leuke kleine winkeltjes, gezellige terrasjes en een groot strand! We hebben de Spaanse omelet ook maar eens geproefd, omdat onze klasgenoten zeiden dat het een aanrader was. En het was inderdaad best lekker, wel wat apart. Ook hebben we een volleybal gekocht en die hebben we die s'middags direct maar geprobeerd op het strand! S'avonds zijn we lekker uit eten geweest en daarna zijn we weer terug gegaan met de boot naar Cádiz.

Vandaag is onze rust dag, er moeten weer wat wasjes gedraaid worden en zo kunnen we ons weer voorbereiden op onze stage week!

En volgende week krijgen we bezoek, Anja en Johanna komen naar Spanje! Ik heb er super veel zin in!