Onze laatste echte week Spanje! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu Onze laatste echte week Spanje! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu

Onze laatste echte week Spanje!

Blijf op de hoogte en volg Afrida

30 November 2014 | Spanje, Puerto Real

Hola amigo's,

Het is weer tijd voor een reisverslag!

Maandag en dinsdag ben ik op stage druk bezig geweest met mijn opdrachten, namelijk zelf les geven. Ik heb voor de kinderen een les voorbereid over Nederland en deze heb ik maandag en dinsdag uitgevoerd! Dit heb ik gedaan op verschillende niveaus. Met de kinderen van de 5th grade heb ik het gehad over, beroemde Nederlanders, tulpen en we hebben ook de hokie pokie gedanst (In het Nederlands natuurlijk). In de les kreeg ik de vraag van een leerling of ik ze Nederlandse woorden wilde leren, in de tweede les heb ik de kinderen op verzoek Nederlandse woorden geleerd. Ze mochten mij vertellen welke woorden ze wilden leren. Met de kinderen van de 6th grade heb ik het gehad over, typisch Nederlands eten, molens en we hebben geluisterd naar hallo wereld van kinderen voor kinderen (voor de taal) Ook heb ik de kinderen via google maps mijn huis laten zien en bekende plaatsen/ beroemde dingen in Nederland. De kinderen stonden er versteld van, wat ziet Nederland er anders uit en waarom hebben veel huizen punt daken?
Toen ik dinsdag middag klaar was met stage en naar huis ging, zeiden de kinderen van 5th grade doei Afrida in plaats van bye bye Afrida, erg grappig om te horen.
Woensdag hebben mijn begeleidster Nelda en ik een gesprek gehad met de docent die mij begeleid vanuit Friesepoort, via de telefoon. Nelda moest eerst met haar praten over hoe het met mij gaat op stage, hier zat ik bij. Nelda was zo positief over mij en ziet mij als een grote hulp, erg leuk om te horen. She's a hard working girl! Daarna heb ik met haar gesproken over mijn opdrachten, hoe het daar mee gaat, goed! En toen kreeg ik de vraag of ik al zin had om naar huis te gaan? Ja heb ik zin om naar huis te gaan? Natuurlijk heb ik daar zin in, iedereen weer zien, alle dingen weer doen die anders zo normaal waren (school, stage werk, volleybal). Maar aan de andere kant, ik heb hier een hele leuke tijd in Spanje, stage vind ik super leuk samen met Nelda en al die enthousiaste kinderen. Erg dubbel dus, maar ik heb echt wel zin om naar huis te gaan!
Woensdag heb ik ook een groepsactiviteit over Sinterklaas gedaan met een klas, wat is Sinterklaas precies, hoe vieren wij Nederlanders dit, wat hoort er allemaal bij, ook hebben we liedjes geluisterd en een filmoje gekeken van de aankomst. Super leuk, alle kinderen vonden het wel iets hebben van kerst vieren met de kerstman en eigenlijk is dat ook wel een beetje zo.

Vrijdag was voor ons de laatste dag op de highschool, we hebben het gehad over de afgelopen tijd op school, de verschillen tussen Spanje en Nederland en welke verschillende plekjes wij allemaal hebben bezocht. Het was soms wel een beetje saai, maar we hebben een erg leuke tijd gehad daar en zeker ook dingen geleerd! Ook hebben we een foto gemaakt samen met onze contact persoon Pedro, hij is een soort van onder directeur van deze school. Dit waren de eerste momenten van afscheid al, bedankt voor alles!

Voor het weekend hadden we gepland om naar Sytske en Martje te gaan in El Puerto de Santa Maria. Dit pakte toch iets anders uit haha! We kregen een uitnodiging om zaterdag naar Sevilla te gaan, voor een VIP party in een club, we zouden hier dan in een hotel slapen. En dit hebben we ook gedaan! We zijn met de trein naar Sevilla gegaan, hier waren onze Amerikaanse vrienden en al en die zouden ons bij het treinstation oppikken. We sliepen in een erg luxe hotel en we hebben een hele gezellige avond gehad met z'n allen! Ze weten wel van feesten zeg!

Vandaag zijn we laat thuis gekomen en hebben we rustig aan gedaan!

Dit was het dan ons laatste echte week Spanje, met een geweldige afsluiter in het weekend! Maandag, dinsdag en woensdag ga ik nog naar stage, de laatse opdracht lessen over Nederland met de kinderen van de 4th grade. En donderdag is het zo ver, I'm going back to the Netherlands!

Hasta la vista!

Afrida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Afrida

Vanaf 14 september tot 4 december woon ik in Puerto Real! Hier ga ik 3 maanden stage lopen op een internationale basisschool! Via dit blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn verhalen en gebeurtenissen! Adios amigos!

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 5147

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 04 December 2014

Stage in Spanje!

Landen bezocht: