Nog een maandje! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu Nog een maandje! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu

Nog een maandje!

Blijf op de hoogte en volg Afrida

09 November 2014 | Spanje, Puerto Real

Hola amigos,

Er is alweer een week voorbij, dus het is weer tijd voor een reisverslagje!

De stage begin ik elke week steeds leuker te vinden, eigenlijk is 3 maanden veel te kort... Ik begin steeds meer mijn plek te vinden, ik weet wat wel en niet mag, wat er wel en niet gaat gebeuren en ik neem steeds vaker stukken van de lessen over. De kinderen zijn nog steeds erg enthousiast en blij om me te zien. Ook bijna al m'n opdrachten van school zijn af. Volgende week ga ik de laatste opdracht uitvoeren een groepsactiviteit over Nederland! Ik ben benieuwd!

Geldou haar begeleidster was deze week ziek, dus geldou ging woensdag een dagje met mij mee naar stage. De kinderen waren allemaal heel erg verbaast, nog een meisje uit Nederland en waarom is ze er alleen vandaag. Geldou loopt stage op dezelfde school, maar dan in een ander gebouw, ze loopt stage bij de kinderen van 3 tot 5 jaar. Dus de kinderen die ik lesgeef hebben haar nog nooit gezien. Voor haar natuurlijk ook heel anders, want bij mij werken we echt uit boeken met oefeningen, luister fragmenten, stukken lezen, schrijven en spreken. Bij de jongste kinderen gaat dat heel anders, ze leren Engels op een speelse manier, door liedjes te zingen en plaatjes te bekijken en door heel veel te herhalen.

De oudste kinderen die ik les geef, de kinderen van 11 en 12 jaar, hebben het nu over het thema 'Wonders of the world'. Dit thema gaat over de beroemdste bergen, rivieren, woestijnen, oceanen etc. maar ook over beroemde bouwwerken in de wereld, zoals bruggen, de eurotunnel, piramides, hoge gebouwen etc. Zo heb ik ze verteld over Nederland, hoe Nederland er eigenlijk uitziet, bijvoorbeeld geen bergen, daar stonden ze echt versteld van. Toen ik ze plaatjes van landschappen en mijn uitzicht vanuit mijn huis liet zien waren ze echt verbaast, wat is het daar groen.
Ook in Friesland hebben wij beroemde bouwwerken, aquaducten kennen ze in andere landen in de wereld niet, ik liet ze foto's zien fan hoe de aquaducten er uit zien. Gek om te zien dat je met de auto door een tunnel rijd onder het water door en dat de boten eigenlijk gewoon over je heen varen. Best wel grappig om al die dingen te horen, want zo denk ik er niet echt over na, voor mij is het heel normaal.

Vrijdag zijn we weer naar de Spaanse mbo school gegaan, een normaal dagje maar ook wel weer leerzaam voor ons, wij leren ook steeds meer nieuwe woorden in het Engels, onze klasgenoten denken allemaal maar dat wij het zo goed kunnen, maar dat is ook niet altijd zo haha.
Vrijdag middag heb ik gezellig met Anne geskyped! Dat was ook weer lang geleden. Vrijdag was Bassie jarig en daar zat onze vrienden groep die avond. Anne en ik kwamen met het idee om s'avonds tijdens het feestje ook even te skypen, zo kon ik iedereen weer even zien. Grappig dat ik er op zo'n manier ook bij kan zijn. Ik vond het leuk om iedereen weer even te zien!

Gisteren zijn we naar San Fernando gegaan om te shoppen! Geslaagd dagje, we hebben alweer wat nieuwe winterkleren gekocht! Want ja hier in Spanje wordt het nu ook steeds kouder en het regent ook steeds vaker... Donderdag middag hadden we het echt zo koud, geldou en mijn vingers waren allemaal paars! Ook s'nachts is het erg koud, aangezien we geen extra dekens meer hebben... Gister avond zijn we uiteten geweest in Cádiz en hebben voor het eerst tapas geprobeerd, erg lekker!

Vandaag draaien we weer wat wasjes en doen we het één en ander voor school! Morgen mogen we er weer tegen aan!

Hasta la vista!

Afrida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Afrida

Vanaf 14 september tot 4 december woon ik in Puerto Real! Hier ga ik 3 maanden stage lopen op een internationale basisschool! Via dit blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn verhalen en gebeurtenissen! Adios amigos!

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 5142

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 04 December 2014

Stage in Spanje!

Landen bezocht: