De tweede week alweer! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu De tweede week alweer! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Afrida Terpstra - WaarBenJij.nu

De tweede week alweer!

Blijf op de hoogte en volg Afrida

23 September 2014 | Spanje, Puerto Real

Hola amigos,

De 2e week hier in Spanje is alweer begonnen! En ik moet zeggen, ik heb het erg naar m'n zin! Het weer is nog steeds prachtig, alleen zondag hebben we wat regen en onweer gehad maar ach..

Zaterdag zijn we in Cádiz geweest, een prachtige stad, met leuke winkeltjes en gezellige terrasjes. (Dit vonden we uiteindelijk, nadat we een uur gelopen hadden) Daarna zijn we nog even heerlijk op het strand geweest, want ja daar is het hier weer voor! :)

De stage is ook super leuk. Leraren en kinderen zijn erg geïnteresseerd in mij en vragen me van alles. De kinderen roepen mij van ver Hello Afrida, Hola Afrida, How are you, Buenos dias Afrida.
Ik verbaas me elke dag weer over de verschillende niveau's in het Engels, zo vind ik eigenlijk dat de 4e jaars beter Engels spreken dan de 6e jaars. Terwijl dit toch andersom hoort te zijn.
Ook verbaas ik me over de dingen die de kinderen leren, ik denk dat ik deze dingen pas op de middelbare school leerde en zij al als ze 9 jaar oud zijn. Subject's we do at school, things we see in space, threes and leaves etc.
Eigenlijk krijgt iedereen op de school Engelse lessen, van 2 tot 12 jaar.
Veel leraren willen mij Spaans leren, maar dat gaat nog lastig worden haha.

Vanavond heb ik zelfs nog wat Chinese woorden geleerd, want we hebben een Chinese huisgenote!

Vrijdag, op Geldou haar verjaardag, zal onze eerste dag naar high school worden, spannennndd!

Buenas noches! Jullie zullen gauw weer wat van mij lezen!

Adiós

• 24 September 2014 - 15:03

Froukje:

Hoi Afrida, ( en Geldou)

Ik bin blij dat jim it sa nei it sin ha. Meitsje der moarn in mooie dei fan.
    En geniet fan alles. Foar dat jim it witte sitte jim wer in us kâlde kikkerlandsje.